Zabytki w Rewie

(6)
32.7 km od centrum

Cudowny, pełen zdobień przykład niderlandzkiego manieryzmu, jedna z najcenniejszych perełek architektury renesansowej w Europie. Wielka Zbrojownia w Gdańsku powstała na początku XVII w. - choć była przede wszystkim magazynem broni, służyła również jako muzeum militariów. Obecnie mieści się tutaj gdańska ASP, rozwijająca ambitny projekt “Zbrojownia Sztuki”.

32.9 km od centrum

Zabytkowe, starannie odbudowane ze zniszczeń po II WŚ magazyny. Spichlerze na Ołowiance to kompleks 3 budynków z różnych epok i prezentujących odmienne style architektoniczne. Od 1985 r. rezyduje w nich Narodowe Muzeum Morskie, które przygotowało dla turystów 4 stałe ekspozycje - od galerii malarstwa marynistycznego po wystawę podwodnej archeologii.

15.6 km od centrum

Intrygujący zabytek militarny. 11. Bateria Artylerii Stałej Gdynia-Redłowo powstała tuż po II WŚ, w ramach wielkiego projektu wzmocnienia obrony polskiego wybrzeża. Jednak już w latach ‘70 XX w. tradycyjna artyleria straciła na znaczeniu na rzecz broni rakietowej, a BAS-y porzucono. W Gdyni zrekonstruowano baterię redłowską i udostępniono do zwiedzania dla turystów.

28.6 km od centrum

Niegdyś strategiczny punkt obrony miasta i wejścia do dawnego portu nad Motławą - aktualnie jeden z oddziałów Muzeum Historycznego Miasta Gdańsk. Twierdzę Wisłoujście postawiono na straży w 1482 r. Początkowo była to skromna wieżyczka, z czasem umocnienia rozbudowywano. Ciekawostka przyrodnicza - fort z czasem stał się ważnym zimowym schronieniem nietoperzy.

32.3 km od centrum

Dawna siedziba władz miejskich, wybudowana w latach 1587-95. Stary gdański ratusz był też ośrodkiem życia naukowego, gospodarczego i towarzyskiego. Odznaczał się czystym manieryzmem niderlandzkim - do czasu przebudowy przed wybuchem I WŚ, która zmieniła architekturę konstrukcji na bardziej neorenesansową. Dziś obiektem zarządza Nadbałtyckie Centrum Kultury.

32.9 km od centrum

Powszechnie rozpoznawalny symbol Gdańska, mimo że to “tylko” wierna rekonstrukcja budowli z połowy XV wieku. Oryginalny, w całości drewniany dźwig portowy powstał przed 1367 rokiem. Po pożarze z 1442 r. powstał nowy Żuraw, wzmocniony ceglanymi basztami. Z czasem jego rola została ograniczona do wodnej bramy i stawiacza masztów na budowanych okrętach.

Nasi partnerzy