Samolotem na koniec tęczy

Coraz częściej podróżujemy, coraz częściej podróże te są długie, a więc wymagają korzystania z linii lotniczych. Co robić, gdy zachodzą komplikacje, na które nie mamy wpływu, np. samolot się spóźnia kilka godzin albo w ogóle nie przylatuje. Na co możemy wówczas liczyć, czego możemy być pewni, a co pozostaje poza naszym zasięgiem oraz możliwościami. Warto dokładnie poznać swoje prawa, tak abyśmy w nieprzyjemnej sytuacji mogli liczyć na odpowiednie zadośćuczynienie. Niewiedza w tej szczególnej sytuacji może oznaczać dla nas stratę nawet sześciuset euro. 

1. Odszkodowania, które nam się należą

2. Załatw to sam albo z fachową pomocą 

Odszkodowania, które nam się należą

Odszkodowania za loty, które nie doszły do skutku przysługują nie tylko w renomowanych, drogich liniach lotniczych. Także i tańsi, niskokosztowi przewoźnicy są zobowiązani do ich wypłaty. Wystarczy więc wpisać w wyszukiwarkę sieciową, np. frazę: Wizz Air - Jak uzyskać odszkodowanie?, by przekonać się o tym na własne oczy. Z zasady odszkodowanie przysługuje nam w trzech przypadkach: gdy nasz lot został całkowicie odwołany, opóźnił się o co najmniej trzy godziny albo nastąpił tzw. overbooking i pasażerowi bądź pasażerce odmówiono wejścia na pokład samolotu nie z ich winy. Możemy wówczas dochodzić odszkodowań finansowych od 250 do 600 euro. Kwoty są uzależnione od tego, jak długi miał być potencjalny lot. Kształtują się one następująco: lot do 1500 km - 250 euro, 1500-3500 km - 400 euro, powyżej 3500 km - 600 euro. 

Załatw to sam albo z fachową pomocą

Powyższe kwoty odszkodowań obowiązują dla wszystkich linii lotniczych operujących na terenie Unii Europejskiej. Oczywiście odszkodowania takie nie są wypłacane, jeśli do odwołania lotu doszło w wyniku takich przyczyn jak wojna, zamieszki czy też epidemia koronawirusa. W takiej sytuacji możemy jedynie liczyć na zwrot kosztów za bilet, który po upłynięciu odpowiedniego czasu powinien pojawić się na naszym koncie, z którego dokonaliśmy płatności za bilety. W przypadku gdy jednak chodzi o zwykłe odszkodowanie, możemy nadal się o nie ubiegać samemu albo czyniąc to za pośrednictwem specjalistów, którzy nam w tym pomogą. Do takich firm należy, m.in. AirCashBack, który nie raz i nie dwa podobne sprawy polubownie załatwiał, a klienci Wizz Air'a otrzymywali zwrot pieniędzy, po potrąceniu odpowiedniej prowizji. Jest to rozwiązanie w pełni profesjonalne, dzięki któremu zaoszczędzimy zarówno czas, jak i nerwy. Wykwalifikowani prawnicy, którzy wiedzą jak postępować, załatwią to w naszym imieniu.

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Nasi partnerzy