Jak podwyższyć standard hotelu?

Wybierając hotel, w którym się zatrzymamy bierzemy pod uwagę wiele czynników - lokalizację, cenę za nocleg, opinię innych podróżnych, a także ilość gwiazdek. Gwiazdki informują nas o standardzie obsługi i wyposażenia, którego możemy się spodziewać w hotelu. Warto jednak zaznaczyć, że nie jest to międzynarodowy standard. W niektórych krajach, np. we Francji i Anglii system jest dobrowolny, a w Skandynawii nie występuje w ogóle.

Co oznaczają gwiazdki w hotelu?

W Polsce poddanie się klasyfikacji jest obowiązkowe, a ilość gwiazdek jest przyznawana przez Marszałka Województwa. Hotele podlegają ustawie o usługach turystycznych, oraz rozporządzeniu Ministra Sportu i Turystyki, które opisuje wymogi, które trzeba spełnić, aby otrzymać większą ilość gwiazdek. Oceniana jest jakość obsługi, wyposażenie pokoju i łazienki oraz udogodnienia dla gości. Jeżeli nasz hotel nie spełnia określonych standardów, dostaje mniej gwiazdek. Po jakimś czasie możemy znowu zostać ocenieni, dlatego warto w międzyczasie zadbać o podwyższenie standardu hotelu.

Wyższy standard hotelu - dlaczego warto?

Warto wziąć sobie do serca powiedzenie “kto nie idzie do przodu, ten się cofa”. Jeżeli naszym celem nie jest ciągły rozwój, to szybko znikniemy z rynku. Konkurencja w branży hotelarskiej jest ogromna i stale dąży do zwiększenia jakości swoich usług. Najbardziej surowym sędzią dla hotelu są jednak przede wszystkim goście. W dobie internetu, gdzie bardzo łatwo jest wyrazić swoją opinię, klienci chętnie dzielą się swoją oceną z innymi. Dlatego tak ważne jest, aby stale się rozwijać i poprawiać jakość swoich usług, a wszelkie koszty traktować przede wszystkim jako inwestycję, która przyniesie zysk.

Jak podnieść standard hotelu?

Jeżeli zależy nam na otrzymaniu większej ilości gwiazdek, musimy zastosować się do konkretnych wymagań dotyczących wyposażenia pokoju takie jak np. klimatyzacja, suszarka do włosów, czy mini bar. Nie mniej ważna jest jakość obsługi, w tym room service, wymiana pościeli i ręczników oraz obsługa bagażowa.

Jeżeli dysponujemy odpowiednim budżetem, możemy zaplanować większą inwestycję, w postaci remontu pokojów i kuchni czy dodatkowych szkoleń dla pracowników. Innym pomysłem jest inwestycja w wyposażenie pokoju, która z pewnością zostanie doceniona przez gości. Zmiana tekstyliów, czy zakup niewielkich, designerskich dodatków, takich jak poduszki, lampki nocne, czy nowoczesne plakaty to niedrogi sposób na odświeżenie wnętrza. Oczywiście wszystko z umiarem i z myślą, aby nowe dodatki pasowały do stylistyki pokoju.

Kosmetyki hotelowe

Kosmetyki hotelowe to obecnie standard wyposażenia w niemal każdej łazience hotelowe. Dla obiektów powyżej trzech gwiazdek obowiązkowe jest zapewnienie gościom szamponu, żelu pod prysznic oraz mydła w płynie lub w niewielkich kostkach. Przyzwyczailiśmy się do widoku miniaturowych buteleczek, które są udostępnione w hotelowej łazience. Bardziej ekonomicznym i ekologicznym rozwiązaniem są systemy dozowania składające się z eleganckich uchwytów oraz pojemników z kosmetykami, dostępne w sklepie internetowym Ada Cosmetics.

Jedno opakowanie o pojemności 300 ml wystarczy nawet na 3-4 tygodnie użytkowania. Jest to idealne rozwiązania szczególnie przy długim pobycie gości, w obiektach turystycznych. Kosmetyk nie jest dolewany do pojemnika, lecz po zużyciu produktu wymienia się całą butelkę. Dzięki temu, że łatwo utrzymać w czystości zarówno uchwyt jak i pojemnik, jest to na tyle higieniczne rozwiązanie, że sprawdzi się także podczas krótkich pobytów gości, gdy kilka osób korzysta z tego samego kosmetyku.

Dzięki systemowi dozowania nie tylko zmniejszymy ilość odpadów i niepotrzebnie wyrzuconych, ledwo napoczętych buteleczek. Jest to na tyle eleganckie i nowoczesne rozwiązanie, że z pewnością zyska uznanie wśród gości, szczególnie tych, którzy dbają o ekologię.

Niezależnie od tego, czy nasz hotel jest jedno, trzy, czy pięciogwiazdkowy, musimy go rozwijać i w niego inwestować. Dobrze ulokowane pieniądze z pewnością przyniosą oczekiwany zysk w postaci dobrych opinii i poleceń, a w przyszłości - kolejnych gwiazdek.

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Nasi partnerzy